Er du også faldet over food unboxing videoer på sociale medier? Hvis ikke, så venter dig der en lækkerbisken – eller måske et chok. For sådanne videoer er en stor ting og har en del at sige blandt forbrugerne. Gå ikke glip af tendensen og pak op for den mulighed det kan være for netop din forretning.
Er du også faldet over food unboxing videoer på sociale medier? Hvis ikke, så venter dig der en lækkerbisken – eller måske et chok. For sådanne videoer er en stor ting og har en del at sige blandt forbrugerne. Gå ikke glip af tendensen og pak op for den mulighed det kan være for netop din forretning.
Når du søger ”unboxing”, kommer der ikke kun videoer frem af folk, der åbner æsker med Apple-produkter, eller som graver designertasker frem fra silkepapir. Der popper også unboxing-videoer op af take-away mad fra store fast food-kæder som McDonalds, små niche restauranter og helt almindelige, mellemstore forretninger. Alt unboxes.
Hvad er food unboxing videoer?
Food unboxing videoer er videoer på sociale medier af folk, der filmer sig selv åbne emballageret mad. Ofte smager de også på maden.
Man kan undre sig over, hvad det er, der gør sådanne videoer er et hit. Dele af forklaringen ligger i den naturlige, menneskelige nysgerrighed og glæde ved overraskelser. Det er forventningen og spændingen, når det afsløres, hvad der gemmer sig nede i take-away-posen, der pirrer os. Som at åbne en julegave juleaften. Det handler derfor ikke kun om maden, men i høj grad om emballagen og den oplevelse man får, når den åbnes.
Mon ikke du er faldet over en video med en gut, der siger ”lad os se, hvad den kan”, under et af dine SoMe-scrollende maratons? Det er Casper Drømme, du er faldet over, og han anmelder mad. Nok er det maden, der er i fokus, men emballagen og anretningen får også en bemærkning med på vejen. Det handler om den samlede oplevelse.
Vi jagter overraskelsen ved at se maden og anretningen, når emballagen pakkes op. Det stikmodsatte er også en faktor, man som forbruger søger i videoerne. I takt med at forbrugerne bliver mere opmærksomme og selektive i ders køb, ønsker de indsigt i fremstillingen, emballagen og præsentationen af maden, før de selv køber den. Food unboxing videoer fjerner nemlig en stor portion uforudsigelighed. Og det er lige det, Casper Drømme rammer med hans populære videoer, hvor der i kommentarsporet er hundrevis af forespørgsler på, om han vil prøve forskelligt mad.
Food unboxing videoer er i nær slægt med klassiske anmeldelser og fungerer i høj grad på samme måde. Så når det er nysgerrigheden, der pirrer seeren, så er det også en nysgerrighed på, om produktet er værd at købe. En positiv anmeldelse kan derfor sætte fut under dit mad-salg, men kan så sandelig også sende grå skyer over din forretning.
Maden har du sikkert styr på, men hvad med emballagen? Overvej hvordan du selv synes, det skal være at pakke din take-away op – er den en unboxing video værd?
Har du overvejet at lave din egen unboxing video af din mad? Eller videoer om, hvordan din burger laves fra bolledej til bøfstegning? Vis på video, hvad dine kunder får med i posen, når de køber take-away hos dig. På den måde eliminerer du uforudsigeligheden, men i et format de elsker fra unboxing videoerne.
Bed dine kunder om at sende videoer af unboxing af din mad. Inddrag kunderne, for ægte og ærlige reaktioner er dem, der har bedst virkning på potentielle kunder.
Har du brug for hjælp til at udvikle take-away emballage, der er en unboxing video værd? Kontakt os, så finder vi en løsning sammen.