Der er kun en vis mængde plads på emballage til produktinformation, beskeder og diverse kommunikative tiltag der skal engagere din kunder. Augmented reality (AR) går ud over emballagens fysiske begrænsninger og udnytter teknologiske dimensioner uden pladsbegrænsninger. Med AR er pladsen i hvert fald ikke trang.
Der er kun en vis mængde plads på emballage til produktinformation, beskeder og diverse kommunikative tiltag der skal engagere din kunder. Augmented reality (AR) går ud over emballagens fysiske begrænsninger og udnytter teknologiske dimensioner uden pladsbegrænsninger. Med AR er pladsen i hvert fald ikke trang.
Det handler om, hvordan den virkelige verden kan forstærkes i den virtuelle. For at træde ind i den virtuelle verden behøver du ikke andet end din smartphone, og så er du inde i en anden dimension. Virksomheder kan nu tilføje tekst, grafik, video, animation og endda interaktive spil til kundeoplevelsen gennem læsbare QR-koder på emballagen. AR-teknologi er brugt meget i en lang række industrier, lige fra uddannelse og sundhedsvæsenet til produktion og minedrift. Lige så stille har emballageindustrien også set det store potentiale, der gemmer sig i AR.
Med den nye dimension, AR bringer til bordet, kræver QR-koder ikke et totalt redesign af din emballage. Brug AR til at highlighte dine vigtigste beskeder om dit produkt, emballage og brand, som f.eks. miljøtiltag eller involvering i lokale aktiviteter. De virtuelle, ubegrænsede muligheder for at tilføje AR på emballagen giver grobund for nye måder at engagere og inddrage dine kunder og opbygge brand loyalitet.