Consumer experience, insights-blogs, Emballage

Udforsk nye dimensioner med augmented reality

05 sep. 2023 — Kundeoplevelse; Augmented reality; Teknologi
Udskriv
Banner_1096x519.jpg

Der er kun en vis mængde plads på emballage til produktinformation, beskeder og diverse kommunikative tiltag der skal engagere din kunder. Augmented reality (AR) går ud over emballagens fysiske begrænsninger og udnytter teknologiske dimensioner uden pladsbegrænsninger. Med AR er pladsen i hvert fald ikke trang.

Der er kun en vis mængde plads på emballage til produktinformation, beskeder og diverse kommunikative tiltag der skal engagere din kunder. Augmented reality (AR) går ud over emballagens fysiske begrænsninger og udnytter teknologiske dimensioner uden pladsbegrænsninger. Med AR er pladsen i hvert fald ikke trang.

Har du erfARing med Augmented Reality?

Det handler om, hvordan den virkelige verden kan forstærkes i den virtuelle. For at træde ind i den virtuelle verden behøver du ikke andet end din smartphone, og så er du inde i en anden dimension. Virksomheder kan nu tilføje tekst, grafik, video, animation og endda interaktive spil til kundeoplevelsen gennem læsbare QR-koder på emballagen. AR-teknologi er brugt meget i en lang række industrier, lige fra uddannelse og sundhedsvæsenet til produktion og minedrift. Lige så stille har emballageindustrien også set det store potentiale, der gemmer sig i AR.

 

The power of augmented reality

 
AR er et værktøj, der har en solid gennemslagskraft i marketing. Det gør det muligt for virksomheder at tage kreative, forbruger-inddragende emballager til et helt nyt niveau. Se disse to eksempler, og bedøm selv, hvilke muligheder du ser i mixet mellem emballage og AR:

The power of augmented reality

  • Scan QR-koden på en flaske Bombay Sapphire gin, og du mødes af en eksplosion af blomster og krydderurter - gennem din telefon. Du får også et væld af how-to videoer om, hvordan du laver lækre cocktails med ginen.
  • Den schweiziske chokoladefabrikant Milka valgte at lave en AR-forbedret julekalender. Ikke kun engagerede den forbrugerne på en ny måde, men øgede også associationen af Milka med julen, som alle ved, er højsæson for chokoladeproducenter.

AR + QR kode = konvertering!

Med den nye dimension, AR bringer til bordet, kræver QR-koder ikke et totalt redesign af din emballage. Brug AR til at highlighte dine vigtigste beskeder om dit produkt, emballage og brand, som f.eks. miljøtiltag eller involvering i lokale aktiviteter. De virtuelle, ubegrænsede muligheder for at tilføje AR på emballagen giver grobund for nye måder at engagere og inddrage dine kunder og opbygge brand loyalitet.