Kundecases, packaging-case-studies

Kundecase: Mindre plastik, mere brugervenlighed

10 jul. 2023 — Kundeoplevelse; Miljøvenlige materialer; Plastikalternativer
Udskriv
Innovative packaging design

Commercial Foundation er en social virksomhed, etableret af Commercial Group, der har til formål at hjælpe unge med vanskeligheder med at udvikle færdigheder de kan bruge i arbejdslivet såvel som livet generelt. Commercial Foundation udfordrede os til at lave et plastikfri visitkortæske, der kan bruges til at sende ordrer til kunder uden brug af sekundær emballage. Vi tog hellere end gerne udfordringen op.

Commercial Foundation er en social virksomhed, etableret af Commercial Group, der har til formål at hjælpe unge med vanskeligheder med at udvikle færdigheder de kan bruge i arbejdslivet såvel som livet generelt. Commercial Foundation udfordrede os til at lave et plastikfri visitkortæske, der kan bruges til at sende ordrer til kunder uden brug af sekundær emballage. Vi tog hellere end gerne udfordringen op.

Når miljø og kundeoplevelse skal gå hånd i hånd

Udvikling af printkundskaber er en del af #NoLimits kurset, der drives af Commercial Foundation. Som en del af deres ydelser printer de visitkort, som eksterne virksomheder kan købe og dermed støtte ordningen. 

Når visitkortene er printet, bliver ordrerne pakket i 70 mm høje standard plastikæsker og derefter i en kuvert foret med bobleplast. For det første var det ikke en særlig miljøvenlig løsning, og for det andet var æskerne for store til at kunne komme ned i postkasserne, hvilket var ubelejeligt for kunderne. 

En indsats fra Commercial Group om at reducere deres plastikforbrug fik Commercial Foundation til at søge en mere brugervenlig og miljøvenligt alternativ. 

Ian Whitcombe


 

"Hele projektet, fra den første samtale til implementering, tog kun seks uger."


Ian Whitcombe
Product Manager Packaging, UK

Vores løsning

Sammen med vores eksperter fik vi udstyret en almindelig postæske i FSC-certificeret pap, med fire rum. Her kunne visitkortene ligge. Uvendigt kunne kundens adresse sættes på den ene side af kassen, og en besked fra Commercial Foundation er printet på den anden sammen med miljøinformation. Med en højde på kun 25 mm, kan æsken sagtens komme ned i postkasserne. 

Commercial FOundation_solution.jpg

Processen

  • Da Antalis forud for opgaven allerede leverer papir og emballage til Commercial Foundation, kendte vi til deres ønske om at eliminere brugen af plastik. Efter en forståelse for problemet og hele processen omkring deres visitkort-service, tog Antalis Account Manager fat i vores emballagedesignere for at få dem til at designe en løsning helt fra bunden. 

 

  • Med kundens information i baghovedet, lavede Antalis design specialister tre mulige løsninger: en kasse med låg og to variationer med inspiration fra en pizzaæske. 
     
  • Kundens foretrukne design blev testet for at vurdere samling af kassen, holdbarhed og hvordan den klarede sig under forsendelse.
     
  • Efter en vellykket prøve implementerede Commercial Foundation det nye kassedesign.
     

Fordele ved løsningen

Customer experience

Kundeoplevelsen

Mere brugervenlig og nemmere at genanvende. Papæsken kan bruges til at opbevare visitkortene. Passer til samfundets efterspørgel på mere miljøvenlig produkter.

Picto environmental

Miljøvenlig

Fjerner brugen af plastik samt behovet for sekundær emballage. FSC-certificeret papkasse der nemt kan genanvendes. 

Picto cost saving

Økonomisk

Selvom det nye kassedesign er en smule dyrere end plastikæsken, fjerner den behovet for den sekundære emballage som alt i alt reducerer omkostningerne.