Hvad har det at gå ned i vægt at gøre med at reducere sin klimapåvirkning som professionel skiltemager? Det ved vi! I dette indlæg viser vi dig fem måder, hvorpå du kan mindske klimapåvirkningen, når du printer på PVC - og samtidig forbedre kundetilfredsheden.
Hvad har det at gå ned i vægt at gøre med at reducere sin klimapåvirkning som professionel skiltemager? Det ved vi! I dette indlæg viser vi dig fem måder, hvorpå du kan mindske klimapåvirkningen, når du printer på PVC - og samtidig forbedre kundetilfredsheden.
PVC har tidligere været en favorit i den visuelle kommunikationsbranche af flere grunde: det er holdbart, nemt at bruge og billigt. Men som med al plast er der nogle vigtige ting at overveje.
Det er ikke biologisk nedbrydeligt, hvilket resulterer i plastaffald og mikroplast, hvis det ikke håndteres og genanvendes korrekt. Det er delvist fremstillet af fossil olie (eller naturgas) og kræver nogle gange tilsætningsstoffer for at få de rette egenskaber.
Derfor er kunderne i stigende grad interesserede i at erstatte PVC med miljøvenlige alternativer - men der er stadig situationer, hvor PVC plastens egenskaber er svære at slå. Vi har samlet en liste med fem praktiske trin, som du kan følge for at reducere PVC's uønskede bivirkninger, når du bruger det.
Hvad er hensigten med din kundes ordre? Hvis din kunde har brug for, at deres produkt kan holde i månedsvis udenfor, er PVC måske den eneste mulighed - men det kan også være, at de spørger om PVC af vane.
Den visuelle kommunikationsbranche ændrer sig hurtigt for at holde trit med kravene om mere miljøbevidste materialer, og det er dit job at være et skridt foran kunden. Lær om PVC og dets miljøvenlige alternativer, så du kan give de bedste anbefalinger.
Sørg også for, at du har en plan for genbrugsprocessen - både for din egen virksomhed, og hvad du anbefaler til kunderne. PVC kan være særligt kompliceret at genbruge, da det ikke kan blandes med andre plasttyper, så viden er altafgørende.
Til indendørs displays, som f.eks. plakater i en butik, er det helt tilstrækkeligt at bruge papir eller karton. De behøver ikke at holde så længe, og man kan på den måde reducere miljøpåvirkningen radikalt.
Hvis du sammen med din kunde beslutter dig for at gå efter PVC, er en nem måde at reducere plastforbruget betydeligt på at gøre skilte, POP displays, udstillingsgrafik m.m. tyndere end normalt. Hvis et display normalt er 10 mm, kan det så være 5 mm i stedet? Hvis en roll-up-film normalt er 400 mikron, hvorfor så ikke 200?
Overvej, om din kunde kan skifte fra en tung PVC til en let polyester. Små ting kan gøre en stor forskel.
Få dine kunder til at samle alle deres ordrer i én levering. Det sparer på transporten og minimerer spild, når ordrerne laves.
Spørg ind til deres kommende ordrer, og til hvordan du kan samarbejde med dem om at gøre bestillingsprocessen mere effektiv.
At give de bedste anbefalinger til dine kunder er en løbende proces. Derfor har vi samlet viden i en guide om PVC's rolle i en bæredygtig visuel kommunikationsindustri.