Du har kun én chance for at give et godt førstehåndsindtryk, og som webshop er emballagen det første fysiske kontaktpunkt med kunden. Gør du ikke et indtryk, bliver du ikke husket.
Du har kun én chance for at give et godt førstehåndsindtryk, og som webshop er emballagen det første fysiske kontaktpunkt med kunden. Gør du ikke et indtryk, bliver du ikke husket.
Hvis du har set unboxing-videoer på YouTube, er du ikke i tvivl - en negativ kundeoplevelse kan brede sig som en steppebrand og i værste fald skade dit image. Modsat kan en god oplevelse booste dit brand.
Forestil dig at du sidder ved køkkenbordet - klar til at åbne den forsendelse du har ventet på. Uden på kassen er der en sticker med dit navn. Du åbner emballagen og bliver mødt af et kort fra webshoppen, der fortæller dig, hvor glade de er for at have dig som kunde. Måske har de endda tilføjet en voucher eller et stykke chokolade. Du sidder tilbage med følelsen af, at nogen virkelig har lagt hjerte og kræfter i at skabe en helt unik oplevelse – specielt til dig. Dette er et eksempel på, hvordan personificering kan optimere kundeoplevelsen.
Og hvorfor skal du så lægge ekstra tid og kræfter i personificering? Det er der to store grunde til:
Kunderne føler sig specielle og værdsat, hvilket styrker jeres relation og øger chancen for, at de vender retur.
Du skaber en mindeværdig oplevelse, der styrker dit brand og forøger værdien af dit produkt.
”Vidste du, at mindst 50% af Millenials og Generation Z har et ønske om personaliserede produkter? Jo yngre forbrugere, des større er ønsket om en personlig oplevelse og personaliserede produkter”*
Det lyder da rigtig fint, men utrolig tidskrævende, tænker du måske? Det behøves det ikke at være.
Vi har lavet nogle redigerbare takkekort til dig, så du nemt og hurtigt kan give din emballage det lille ekstra, der gør hele forskellen.
Det eneste du skal gøre er at vælge din foretrukne template, ændre teksten i de markerede felter, gemme dokumentet på din computer og udskrive eller sende filen til dit lokale trykkeri. Så er du klar til at optimere kuneoplevelsen.
Kilde:
Inspire By Iggesund, nr. 3, 2019