Vores CSR strategi er baseret på 4 søjler: Governance, Naturressourcer, Produktsortiment og Menneskellige resources.
Hvert initiativ er understøttet af en solid handlingsplan, der forpligter og sikrer indsatsen på alle områder. En fælles strategi, baseret på ISO 26000, der garanterer Antalis-indsatser inden for en defineret ramme og i nøje overensstemmelse med internationale standarder.
“Vi ser CSR som en mulighed.
Det fremmer innovation, imødekommer vores interessenters forventninger og sikrer en stærk platform for udvikling af relevante løsninger”
Hervé Poncin, CEO
1. CSR politik, rapportering og netværk af CSR ansvarlige
Identificering og rapportering af kvantitative mål, valideret af uafhængige tredjepartsorganisationer. Opbygge og træne et netværk af CSR-ansvarlige.
2. Forretningsetik
Uddanne 100% af de medarbejdere, der er direkte berørt af etiske spørgsmål, især med hensyn til konkurrenceregler.
1. Sporbarhed og ansvarlig styring af forsyningskæden
Styrke produktets sporbarhed og reducere risikable forsyningskilder. At øge andelen af ansvarlig leverandører samt løsninger der indgår i den cirkulære økonomi.
85% af vores indkøb skal indgå i en sporpar forsyningskæde.
2. Energi
Sikre iso 50001 certificering af alle vores hovedlagre. Kontrollere 90% af transportens CO2-aftryk via Antrak®.
1. Sundhed og sikkerhed
Udvikle en stærk intern kultur, hvor både sundhed og sikkerhed afspejler sig i måden vi agerer på. Målet er at skabe et sikkert og trygt arbejdsmiljø, øge trivslen på jobbet og inspirere medarbejderne til at gøre deres bedste. Sigte efter "nul ulykker" og "nul arbejdsrelaterede sygdomme" i alle vores aktiviteter.
Mindske ulykkesfrekvensen.
2. Uddannelse og læring
Ruste vores medarbejdere til fremtiden via udviklings- og uddannelsesinitiativer samt skabe nye job gennem lærlingeuddannelse.
80% af de ansatte trænes årligt.
14 timers træning pr. ansat pr. år.
1. Miljøansvar
Udvikle efterspørgslen af miljøvenlige produkter og tilbyde nytænkende løsninger der tilgodeser miljøet. Styrke og udvikle vores sortiment af genbrugsprodukter, der fremmer den cirkulære økonomi.
Definere og udvikle vores sortiment af ansvarlige løsninger inden for emballage og visuel kommunikation.